Posiadanie profilu firmowego na róĹźnych portalach spoĹecznoĹciowych jest juĹź obecnie normÄ
. Jest to Ĺwietna forma na nawiÄ
zanie komunikacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, na której w duĹźej mierze opiera siÄ e-PR i e-marketing wielu firm. Odpowiednie przygotowanie oprawy graficznej takiego profilu jest podstawÄ
rozpoczÄcia i prowadzenia takiej dziaĹalnoĹci. DziĹ podpowiemy, jakie sÄ
optymalne wymiary grafiki na Facebook, Instagram i LinkedIn.
Facebook
Dla wiÄkszoĹci firm dziaĹalnoĹÄ na social media zaczyna siÄ, a czÄsto takĹźe i koĹczy, na posiadaniu fan page’a na Facebooku. Tak naprawdÄ musimy zadbaÄ o odpowiednie cover photo (pamiÄtajÄ
c o jego sukcesywnym wymienianiu), natomiast jeĹli chodzi o publikowanÄ
treĹÄ, to mamy nieco uĹatwione zadanie – moĹźemy teraz stosowaÄ jednÄ
zunifikowanÄ
wielkoĹÄ grafik do róĹźnego rodzaju postów.
-
ZdjÄcie profilowe (avatar) – wielkoĹÄ rekomendowana 180x180 px, minimalna 160x160 px (w takiej wielkoĹci zdjÄcie bÄdzie wyĹwietlaĹo siÄ na stronie).
-
Cover Photo – min. 399x150 px; rekomendowana wielkoĹÄ dla profili firmowych: 828x315 px, dla osób prywatnych: 851x315 (max wielkoĹÄ pliku 100 KB).
Rekomendowana wielkoĹÄ zdjÄÄ na wszystkie dziaĹania (wpisy na osi czasu, stronie gĹównie i w linkach) – 1200x630 px (min. 600x315 px); bÄdÄ
wyĹwietlaÄ siÄ w róĹźnej wielkoĹci, w zaleĹźnoĹci od miejsca umieszczenia.
Instagram
DziÄki zintegrowaniu z Facebookiem, Instagram staĹ siÄ waĹźnym narzÄdziem marketingowym dla wielu firm. ZwĹaszcza branĹźe, których produkty atrakcyjnie prezentujÄ
siÄ na fotografiach majÄ
duĹźe szanse na odniesienie sukcesu na tym portalu.
-
Profile photo – 110x110 px (proporcje 1:1, waĹźne teĹź przy miniaturach).
-
ZdjÄcie – 1080x1080 px (kwadratowe); min szerokoĹÄ 320 px; wyĹwietla siÄ 600x600; zdjÄcia portretowe i pejzaĹźowe (orientacja pionowa i pozioma) – rekomendowana szerokoĹÄ to 1080 px, wyĹwietlana 600 px. PamiÄtajmy, Ĺźe miniatury zdjÄÄ portretowych i pejzaĹźowych nadal sÄ
kwadratowe!
-
Miniatury zdjÄÄ – widoczna wielkoĹÄ to 161x161 px.
LinkedIn
LinkedIn to portal, na którym prezentujemy swojÄ
firmÄ i markÄ, ale takĹźe siebie od strony zawodowej. Jest przeznaczony dla profesjonalistów i ludzi z branĹźy, dlatego pamiÄtajmy, aby uĹźywaÄ tylko takich zdjÄÄ, które prezentujÄ
nas od najlepszej strony. Zobaczmy, jakie wymiary powinny mieÄ grafiki na profil osobisty i firmowy na LinkedIn.
Profil osobisty
-
Profile image – min. 200x200 px, rekomendowane 400x400 px (umieĹÄ tu swoje zdjÄcie w profesjonalnej oprawie).
-
ZdjÄcie w tle – zastÄpuje cover photo; min. 1000x425, rekomendowane 1400x404 px, max 4000x4000 px. DoĹÄ nietypowy, podĹuĹźny ksztaĹt sprawia, Ĺźe warto eksperymentowaÄ z róĹźnymi grafikami i sprawdzaÄ, która najlepiej prezentuje siÄ na naszym profilu.
Profil firmowy
-
Logo – jeden rozmiar min. 300x300 px, rekomendowany 400x400 px. Jeszcze do niedawna funkcjonowaĹy 2 logo o róĹźnych formatach - teraz ulegĹo to zmianie. JeĹli posiadamy juĹź profil firmowy na tym portalu, warto sprawdziÄ czy dodano juĹź do niego logo w odpowiednim rozmiarze.
-
Baner – min. 646x220 px (wielkoĹÄ zalecana i minimalna).
-
Baner na showcase – prezentujÄ
cy np. okreĹlonÄ
markÄ czy oddziaĹ firmy; 974x330 px (rozmiar zalecany i minimalny).
|