Aktualności
Wymiary grafik na Facebook, Instagram i LinkedIn

Posiadanie profilu firmowego na róĹźnych portalach społecznościowych jest juĹź obecnie normą. Jest to świetna forma na nawiązanie komunikacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, na której w duĹźej mierze opiera się e-PR i e-marketing wielu firm. Odpowiednie przygotowanie oprawy graficznej takiego profilu jest podstawą rozpoczęcia i prowadzenia takiej działalności. Dziś podpowiemy, jakie są optymalne wymiary grafiki na Facebook, Instagram i LinkedIn.

Facebook
Dla większości firm działalność na social media zaczyna się, a często takĹźe i kończy, na posiadaniu fan page’a na Facebooku. Tak naprawdę musimy zadbać o odpowiednie cover photo (pamiętając o jego sukcesywnym wymienianiu), natomiast jeśli chodzi o publikowaną treść, to mamy nieco ułatwione zadanie – moĹźemy teraz stosować jedną zunifikowaną wielkość grafik do róĹźnego rodzaju postów.

  • Zdjęcie profilowe (avatar) – wielkość rekomendowana 180x180 px, minimalna 160x160 px (w takiej wielkości zdjęcie będzie wyświetlało się na stronie).
     
  • Cover Photo – min. 399x150 px; rekomendowana wielkość dla profili firmowych: 828x315 px, dla osób prywatnych: 851x315 (max wielkość pliku 100 KB).

Rekomendowana wielkość zdjęć na wszystkie działania (wpisy na osi czasu, stronie głównie i w linkach) – 1200x630 px (min. 600x315 px); będą wyświetlać się w róĹźnej wielkości, w zaleĹźności od miejsca umieszczenia.

Instagram
Dzięki zintegrowaniu z Facebookiem, Instagram stał się waĹźnym narzędziem marketingowym dla wielu firm. Zwłaszcza branĹźe, których produkty atrakcyjnie prezentują się na fotografiach mają duĹźe szanse na odniesienie sukcesu na tym portalu.

  • Profile photo – 110x110 px (proporcje 1:1, waĹźne teĹź przy miniaturach).
     
  • Zdjęcie – 1080x1080 px (kwadratowe); min szerokość 320 px; wyświetla się 600x600; zdjęcia portretowe i pejzaĹźowe (orientacja pionowa i pozioma) – rekomendowana szerokość to 1080 px, wyświetlana 600 px. Pamiętajmy, Ĺźe miniatury zdjęć portretowych i pejzaĹźowych nadal są kwadratowe!
     
  • Miniatury zdjęć – widoczna wielkość to 161x161 px.


LinkedIn
LinkedIn to portal, na którym prezentujemy swoją firmę i markę, ale takĹźe siebie od strony zawodowej. Jest przeznaczony dla profesjonalistów i ludzi z branĹźy, dlatego pamiętajmy, aby uĹźywać tylko takich zdjęć, które prezentują nas od najlepszej strony. Zobaczmy, jakie wymiary powinny mieć grafiki na profil osobisty i firmowy na LinkedIn.

Profil osobisty

  • Profile image – min. 200x200 px, rekomendowane 400x400 px (umieść tu swoje zdjęcie w profesjonalnej oprawie).
     
  • Zdjęcie w tle – zastępuje cover photo; min. 1000x425, rekomendowane 1400x404 px, max 4000x4000 px. Dość nietypowy, podłuĹźny kształt sprawia, Ĺźe warto eksperymentować z róĹźnymi grafikami i sprawdzać, która najlepiej prezentuje się na naszym profilu.

Profil firmowy

  • Logo – jeden rozmiar min. 300x300 px, rekomendowany 400x400 px. Jeszcze do niedawna funkcjonowały 2 logo o róĹźnych formatach - teraz uległo to zmianie. Jeśli posiadamy juĹź profil firmowy na tym portalu, warto sprawdzić czy dodano juĹź do niego logo w odpowiednim rozmiarze.
     
  • Baner – min. 646x220 px (wielkość zalecana i minimalna).
     
  • Baner na showcase – prezentujący np. określoną markę czy oddział firmy; 974x330 px (rozmiar zalecany i minimalny).




Nie ma się co oszukiwać - jeśli chcemy, aby nasza firma czy organizacja odniosła we współczesnym świecie sukces, musimy walczyć o uwagę odbiorcy w Internecie. NiezaleĹźnie od tego, czy posiadamy własną stronę ...
Jest kilka czynników które wpływają na to, czy post opublikowany na Facebooku okaĹźe się sukcesem. Jeśli ktoś nie ma doświadczenia w obsłudze tego portalu, lub nie zajmuje się zawodowo social ...
Nikt juĹź nie ma wątpliwości, Ĺźe obecność na portalach społecznościowych jest bardzo waĹźną gałęzią współczesnego e-marketingu. Bardzo istotna dla wizerunku firmy w sieci jest nie tylko ...