Aktualności
Czy wykorzystujesz cały potencjał social media?

Nie ma się co oszukiwać - jeśli chcemy, aby nasza firma czy organizacja odniosła we współczesnym świecie sukces, musimy walczyć o uwagę odbiorcy w Internecie. NiezaleĹźnie od tego, czy posiadamy własną stronę internetową, powinniśmy teĹź zadbać o obecność naszego przedsięwzięcia w social media. Oczywiście zaczynamy od stworzenia profilu na Facebooku… I co dalej? Jak poruszać się po ciągle zmieniającym się rynku mediów społecznościowych, aby przyniosło nam to jak największą korzyść?

Pierwsze kroki
Jeszcze zanim utworzymy swój profil firmowy na danej platformie społecznościowej, musimy wykonać kilka istotnych kroków, o których wiele firm zapomina – określenie naszej grupy docelowej. Jest to podstawa, która tak naprawdę w duĹźej mierze przesądza o naszym sukcesie i poraĹźce. Im bardziej precyzyjnie zdefiniujemy naszą grupę odbiorców, tym łatwiejsze stanie się tworzenie komunikatów, angaĹźowanie fanów, i tworzenie grafik trafiających w gusta naszych odbiorców.social media
Równie waĹźne jest teĹź określenie celu, jaki chcemy osiągnąć. Inaczej będziemy prowadzić profil, jeśli mamy na celu mamy dotarcie do jak największej liczby osób (np. w przypadku organizacji charytatywnych itp.), a inaczej jeśli chcemy zwiększyć świadomość marki czy poinformować klientów o nowym produkcie.
Kiedy juĹź określimy naszego modelowego odbiorcę i cel, moĹźemy przystąpić do tworzenia profilu. Na początek wybierzmy Facebook – jest to nadal dominująca platforma społecznościowa, i niezaleĹźnie od naszych dalszych planów, obecność na niej jest niemal obowiązkowa. Na Facebooku jednak świat social media się nie kończy!

Sieć sieci nierówna
ZałóĹźmy, Ĺźe mamy juĹź profil na Facebooku, i chcemy poszerzyć naszą działalność na inne media społecznościowe. Jak jednak wśród wielu dostępnych opcji wybrać te najbardziej odpowiednie dla nas?
Tu znowu z pomocą przyjdzie nam znajomość naszej grupy docelowej. Facebooka bowiem uĹźywają prawie wszyscy, czego nie moĹźna juĹź powiedzieć o takich platformach jak LinkedIn czy Tumblr. Nie kierujmy się teĹź ślepo popularnością danego serwisu – na przykład bardzo popularny na Zachodzie Twitter w Polsce funkcjonuje nieco inaczej, niĹź w innych krajach. Powinniśmy dobrze poznać więc specyfikę kaĹźdej sieci społecznościowej, zanim zaczniemy inwestować w nią czas i środki.
Nie znaczy to jednak, Ĺźe powinniśmy od razu spisywać na straty wszystkie social media poza Facebookiem – wręcz przeciwnie! Wiele marek odniosło sukces właśnie dzięki działaniom na mniej popularnych platformach, takich jak Snapchat czy Instagram. Bardzo waĹźna w tym przypadku jest przemyślana strategia oraz świadomość trendów na rynku. Warto teĹź przyjrzeć się platformom, o których tradycyjnie nie myśli się jako o sieciach społecznościowych – mowa tu o programach i aplikacjach do wysyłania wiadomości (np. WhatsApp), forach oraz YouTube. Szczególnie ten ostatni cieszy się w naszym kraju wyjątkową popularnością. Jeśli jesteśmy w stanie tworzyć regularnie ciekawe materiały filmowe, jest to opcja której zdecydowanie warto przyjrzeć się bliĹźej.

Płacić czy nie płacić?
W ogromnej większości platformy społecznościowe oferują darmowy dostęp kaĹźdemu. Wydaje się więc, Ĺźe jest to prawdziwy raj dla firm i organizacji, które nie płacąc za reklamę mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Niestety w praktyce często okazuje się, Ĺźe jest inaczej.
Jeśli oczekujemy szybkich i pewnych rezultatów, powinniśmy liczyć się z tym, Ĺźe przyjdzie nam zainwestować w róĹźne opcje reklamy w sieciach społecznościowych. Szczególnie na Facebooku ogromna ilość firm rywalizuje w kaĹźdej chwili o uwagę odbiorcy. Oczywiście powinniśmy dążyć do tego, aby nasze komunikaty były jak najciekawsze i oryginalne, aby organicznie dotarły do jak największej liczby osób. Liczmy się jednak z tym, Ĺźe nie zawsze się to uda – sami nie chcielibyśmy przecieĹź, aby nasz prywatny profil na Facebooku zasypany był reklamami, prawda?
Kluczem do sukcesu jest połączenie odpowiednich komunikatów z dobrze przygotowaną strategią marketingową. Wydatki na reklamowanie się w social media powinny zostać włączone na stałe do naszego budĹźetu – są one i tak wielokrotnie niĹźsze niĹź reklamy w prasie czy telewizji! Sporządzenie takiego planu najlepiej powierzyć specjalistom – Web Director od lat zajmuje się kompleksową obsługą róĹźnych platform społecznościowych, przygotowując i prowadząc profile firmowe zgodne ze strategią marki. Z chęcią pomoĹźemy takĹźe Twojej firmie!




Jest kilka czynników które wpływają na to, czy post opublikowany na Facebooku okaĹźe się sukcesem. Jeśli ktoś nie ma doświadczenia w obsłudze tego portalu, lub nie zajmuje się zawodowo social ...
Posiadanie profilu firmowego na róĹźnych portalach społecznościowych jest juĹź obecnie normą. Jest to świetna forma na nawiązanie komunikacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, na której w ...
Nikt juĹź nie ma wątpliwości, Ĺźe obecność na portalach społecznościowych jest bardzo waĹźną gałęzią współczesnego e-marketingu. Bardzo istotna dla wizerunku firmy w sieci jest nie tylko ...