Aktualności
Wymiar grafik na Twitter, Pinterest i Google+

Nikt juĹź nie ma wątpliwości, Ĺźe obecność na portalach społecznościowych jest bardzo waĹźną gałęzią współczesnego e-marketingu. Bardzo istotna dla wizerunku firmy w sieci jest nie tylko zawartość merytoryczna naszego profilu, ale takĹźe to, by prezentował się atrakcyjnie od strony wizualnej. Poszczególne portale ciągle się rozrastają i zwiększają funkcjonalność, przez co zmieniają się teĹź moĹźliwości dotyczące obsługi grafiki. Aby pomóc Wam zadbać o wygląd profilu, stworzyliśmy zestawienie aktualnych rekomendowanych wielkości grafik na Twitter, Pinterest i Google+.

Twitter

To najpowaĹźniejszy konkurent Facebooka na Zachodzie, jednak działający na zupełnie innych zasadach. Mimo, Ĺźe podstawą na Twitterze są krótkie wpisy (oczywiście opatrzone hashtagami), to odpowiednio przygotowana grafika czy dobrze dobrane zdjęcie na pewno jest w stanie przykuć uwagę naszych obserwatorów.

  • Header (cover image) - zalecany rozmiar to 1500x500 px, a maksymalna wielkość pliku to 10 MB. Pamiętajmy, Ĺźe zdjęcie profilowe częściowo zasłoni nasz header, dlatego nie umieszczajmy istotnych elementów w jego dolnym lewym rogu.
     
  • Zdjęcie profilowe - zalecany rozmiar pliku to 400x400 px; rozmiar wyświetlany to 200x200 px; wielkość pliku nie moĹźe przekroczyć 100 KB.
     
  • Zdjęcie na linii czasu - zalecana wielkość to 440x220 px (jest to minimalna wielkość konieczna do tego, aby zdjęcie dało się powiększyć); maksymalny rozmiar to 1024x512 px (wyświetlane jako 506x253 px) i 5 MB. Warto dodać, Ĺźe w jednym wpisie moĹźemy umieścić max. 4 zdjęcia, i oznaczyć na kaĹźdym z nich do 10 osób.


Pinterest

W Polsce wciąż niezbyt popularny portal, ale za to mający oddanych zwolenników. Tu najbardziej liczy się zdjęcie i wizualna prezentacja naszej działalności, dlatego warto zadbać o wysoką jakość umieszczanych na Pintereście grafik i zdjęć.

  • Zdjęcie profilowe - makasymalny rozmiar to 165x165 px (wyświtlane jako 32x32 px) i 10 MB. Warto pamiętać, Ĺźe na Pintereście nie ma cover image, trzeba więc wybrać takie zdjęcie profilowe, które dobrze będzie się prezentować na białym tle.
     
  • Piny - podgląd pina ma szerokość 236 px (wysokość się skaluje), a powiększony moĹźe mieć maksymalnie 736x1128 px (wymagana szerokość minimalna - 600 px).
     
  • Tablice - okładka tablicy ma rozmiar 215x145 px, natomiast miniaturki na tablicy wyświetlane są w wielkości 68x68 px.


Google+

Świetna optymalizacja SEO i duĹźa liczba potencjalnych odbiorców to dwa główne powody, by nie przechodzić obok tego portalu obojętnie. Jakiś czas temu Google+ zdecydowało się na responsywny design swojej strony, przez co większe zdjęcia i grafiki prezentują się znakomicie na witrynie.

  • Cover image - zalecana wielkość to 1080x608 px (min. 480x270 px, max. 2120x1192 px).
     
  • Zdjęcie profilowe - zalecana wielkość to 250x250 px (min. 120x120 px). Trzeba tu dodać, Ĺźe przeciwieństwie do większości portali, zdjęcie profilowe na Google+ wyświetla się w formie koła a nie kwadratu.
     
  • Grafika (lub gif) - zalecana szerokość to 506 px (min. 497 px, a maksymalna wielkość pliku to 2048x2048 px).
     
  • Link - duĹźy ma szerokość 886 px, mały (widoczny po zalogowaniu) 426 px; miniatura wyświetlana jest w wielkości 150x150 px. Jeśli zdjęcie jest większe od podanych tu rozmiarów, będzie się wyswietlać jako podgląd w całej szerokości.


Mamy nadzieję, Ĺźe podane informacje okażą się przydatne, i ułatwią prowadzenie swojego profilu. Wkrótce przedstawimy Wam drugą część tego artykułu, poświęconą Facebookowi i bardziej niszowym portalom społecznościowym.




Nie ma się co oszukiwać - jeśli chcemy, aby nasza firma czy organizacja odniosła we współczesnym świecie sukces, musimy walczyć o uwagę odbiorcy w Internecie. NiezaleĹźnie od tego, czy posiadamy własną stronę ...
Jest kilka czynników które wpływają na to, czy post opublikowany na Facebooku okaĹźe się sukcesem. Jeśli ktoś nie ma doświadczenia w obsłudze tego portalu, lub nie zajmuje się zawodowo social ...
Posiadanie profilu firmowego na róĹźnych portalach społecznościowych jest juĹź obecnie normą. Jest to świetna forma na nawiązanie komunikacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, na której w ...