Aktualności
Jak poprawić zasięgi na Facebooku?

Jest kilka czynników które wpływają na to, czy post opublikowany na Facebooku okaĹźe się sukcesem. Jeśli ktoś nie ma doświadczenia w obsłudze tego portalu, lub nie zajmuje się zawodowo social media, być moĹźe nie wie nawet o ich istnieniu. Nie ma jednej prostej recepty dla kaĹźdego, ale jest kilka prostych kroków które moĹźemy wykonać, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.

Poznaj swoich odbiorców
Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku powinniśmy rozpocząć od tego właśnie kroku. Zastanówmy się, do kogo skierowana jest oferta naszej firmy – czy są to kobiety czy mężczyĹşni, czy mają określone hobby i zainteresowania, są raczej młodsi czy moĹźe nieco starsi? UmoĹźliwi nam to wyłonienie modelowego fana naszego profilu i dostosowanie do niego publikowanych treści. Ale to nie wszystko. MoĹźemy teĹź dzięki temu przewidzieć pewne zachowania naszego odbiorcy, które pomogą nam zwiększyć zasięgi postów. WyobraĹşmy sobie na przykład, Ĺźe modelowym fanem jest dla nas kobieta w wieku 30-40 lat pracująca w duĹźym mieście. MoĹźemy załoĹźyć więc, Ĺźe w ciągu dnia będzie logować się na Facebooku za pomocą telefonu, np. w drodze do pracy czy podczas lunchu. Daje nam to podstawę do odpowiedniego zaplanowania naszych publikacji.
Na szczęście sam Facebook udostępnia narzędzia które nas w tym wspomogą (zwłaszcza jeśli grupa docelowa jest bardzo szeroka). W zakładce moĹźna sprawdzić, kiedy nasi odbiorcy przebywają w Internecie, ich grupę wiekową czy podział procentowy według płci. Jeśli dopiero startujemy z prowadzeniem profilu, przeznaczmy jakiś czas na eksperymentowanie, a potem sprawdĹşmy wyniki naszych działań w statystykach.

Kiedy i jak często publikować posty?
Pytanie o to, o jakiej godzinie i w które dni tygodnia umieszczać treści na Facebooku nie jest proste. Wszystko zaleĹźy od grupy odbiorców, ale takĹźe od specyfiki profilu firmowego. Najczęściej polecane są godziny poranne, ale warto przetestować teĹź publikację wieczorem, kiedy nasi odbiorcy korzystają z Internetu juĹź w domu. Jeśli chodzi o dni tygodnia, duĹźym ułatwieniem będą właśnie statystyki Facebooka. Pokażą nam, w które dni najwięcej naszych fanów znajduje się w sieci – właśnie na te dni zaplanujmy nasze posty.
Jak często publikować? OdpowiedĹş jest dosyć jasna – jeśli moĹźemy sobie na to pozwolić, umieszczajmy treści codziennie. Tutaj jedna waĹźna uwaga – nie wrzucamy na siłę, jakość posta ma ogromne znaczenie. Lepiej więc publikować rzadziej, ale za to treści wartościowe i starannie przygotowane. Za minimum dla „normalnych” stron firmowych przyjmuje się publikację 3 postów tygodniowo. Wyjątek stanowią profile nietypowe, np. dotyczące wydarzeń cyklicznych odbywających się co roku (tu publikacje będą rzadsze) czy nastawione na publikację aktualności i informacji – w tym przypadku moĹźemy umieszczać nawet kilka postów dziennie.

Najważniejsza jest treść
Treść to jednocześnie najbardziej skomplikowany element wpływający na zasięgi, ale teĹź dający najwięcej moĹźliwości. Tu juĹź wszystko zaleĹźy od nas – im ciekawsza i bardziej angaĹźująca treść, tym lepsze wyniki uzyskamy. Jeśli prezentujemy produkty firmy za pomocą Facebooka zadbajmy o to, by nie były to jedyne treści na naszym profilu. Wpisy tego typu łączmy z poradami, ciekawostkami, informacjami z branĹźy, które zainteresują naszego odbiorcę. Warto zadbać teĹź o to, aby posty były róĹźnorodne (wpisy tekstowe, dobrej jakości zdjęcia, linki, filmy) oraz o róĹźnej długości tekstu. Ideałem jest znalezienie czegoś, co odróĹźni nas od innych i przyciągnie nowych fanów – tu duĹźe pole do popisu mają małe i średnie firmy, które kreatywnością mogą konkurować z duĹźo większymi profilami.
Są teĹź pewne rzeczy, których robić nie naleĹźy. Po pierwsze, marnej jakości wpis jest gorszy niĹź brak wpisu. Prezentując słabe treści tylko zniechęcimy do siebie odbiorców. Po drugie, nie publikujmy treści które nie mają związku z naszą branżą czy dziedziną działalności. I ostatnie – nie rezygnujmy po pierwszych niepowodzeniach i nie wzorujmy się ślepo na konkurencji. Oczywiście warto śledzić, jak robią to najlepsi, ale rozwiązania i strategie dostosowujmy do własnych celów i moĹźliwości.

Jeśli dostosujemy się do tych prostych zaleceń i unikniemy pułapek, zaczniemy odnosić sukcesy w publikacji postów i duĹźo lepiej zrozumiemy potrzeby naszych fanów. Kiedy osiągniemy juĹź satysfakcjonujące nas zasięgi, nie moĹźemy jednak spocząć na laurach. Walka o uwagę odbiorcy na Facebooku trwa nieustannie – warto pomyśleć o profesjonalnej firmie, która zajmie się obsługą naszego social media i przygotowaniem strategii reklamowej.





Nie ma się co oszukiwać - jeśli chcemy, aby nasza firma czy organizacja odniosła we współczesnym świecie sukces, musimy walczyć o uwagę odbiorcy w Internecie. NiezaleĹźnie od tego, czy posiadamy własną stronę ...
Posiadanie profilu firmowego na róĹźnych portalach społecznościowych jest juĹź obecnie normą. Jest to świetna forma na nawiązanie komunikacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, na której w ...
Nikt juĹź nie ma wątpliwości, Ĺźe obecność na portalach społecznościowych jest bardzo waĹźną gałęzią współczesnego e-marketingu. Bardzo istotna dla wizerunku firmy w sieci jest nie tylko ...